top of page

Info Voorjaarsmodule


Op 11 maart gaat de Voorjaarsmodule van start. Meiden in de​​ leeftijd van zeven tot zestien jaar krijgen de mogelijkheid om elke vrijdagmiddag vijf kwartier (17.00 tot 18.15 uur) te trainen onder leiding van (oud)trainers en (oud)speelsters van FC Twente Vrouwen en andere ervaren voetbaltrainers en -trainsters. Uiteraard wordt er, samen met andere enthousiaste en gemotiveerde voetbalsters, een gevarieerd trainingsprogramma afgewerkt. Tijdens de trainingen is er veel persoonlijke aandacht voor alle deelneemsters, omdat een trainer met maximaal vijf speelsters aan de slag gaat.

De Voorjaarsmodule bestaat uit een totaal van 10 voetbaltrainingen, waarbij de voetbalmeiden worden ingedeeld op basis van leeftijd en niveau. De trainingen staan in het teken van onder andere techniek, balvaardigheid en spelinzicht. Nieuw in de Voorjaarsmodule zijn de Minisoccerbal-trainingen die we invoeren als techniekvorm. In de jeugdacademy van onder andere FC Twente wordt hier al veel mee getraind.


De trainingen zijn voor de meiden een uitgelezen mogelijkheid om zich als voetbalster te ontwikkelen! Twijfel dus niet en meld je aan voor de Voorjaarsmodule. Aanmelden kan op de homepage van onze site. Wees er snel bij, want er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Per deelnemer zijn de kosten in totaal €95,- . De trainingen vinden plaats op Sportpark Rigtersbleek.


Let op: er zijn nog maar 18 plaatsen vrij! Meld je dus snel aan!


Najaarsmodule een succes

De Najaarsmodule was een groot succes. Ruim veertig deelneemsters hebben in het najaar van 2015 deelgenomen aan tien trainingen van de Meidenvoetbalschool Twente. Hieronder enkele reacties van de voetbalsters na hun deelname aan de tien trainingen in het najaar van 2015.


Renee Vagvuur, speelster van Luctor et Emergo, zei over haar deelname het volgende: "Ik ben gek op voetbal en ik heb op de Najaarsmodule mijn techniek en balbehandeling op een leuke manier bijgeleerd en verbeterd. Samen met twee teamgenoten heb ik deelgenomen, maar het was ook heel leuk en gezellig om met de andere meiden van andere clubs de trainingen te doen. Met mijn teamgenoten heb ik inmiddels al afgesproken om ook deel te nemen aan de Voorjaarsmodule!"


Lotte Nijzink van SVZW: “Ik vond alle trainingen heel leerzaam en gezellig! Ook helpen ze je goed met wat je wilt leren en dat is heel fijn!”​​ Het is dan ook niet verrassend dat Lotte zich inmiddels opnieuw heeft aangemeld: “Ik heb me weer aangemeld, omdat de Najaarsmodule me heel goed is bevallen. Ik heb echt leuke en leerzame trainingen gehad!”


​​Ik vond het super! Top voetbalschool!! Een echte aanrader (SVZW VR1)


Ik heb al die weken genoten van de trainingen. Vooral doorgaan met de voetbalschool! (Rekken E1)


Het is super leerzaam en leuk om te doen (VIOS Beltrum MB1)


Ik vind het leuk en het is leerzaam (Rigtersbleek MD1)


Ik vond het leuk en ik houd van voetbal! (Luctor et Emergo MC1)


Het was super gaaf! Ik vond het leuk om veel dingen met de bal te doen. (Sportclub Overdinkel MD1)


Het is leerzaam voor mij, durf nu beter de duels aan te gaan, heb hierdoor veel meer zelfvertrouwen gekregen en het belangrijkste: ik vind het ontzettend leuk! (HVV Tubantia C2)


Het is heel leuk en je leert er heel veel van. Ik heb mij voor de Voorjaarsmodule ook al opgegeven! (STES ME1 / combinatie Excelsior ’31 & sc Rijssen)





bottom of page