top of page

"Grote vooruitgang"

Op vrijdag 8 april vond alweer de vijfde training plaats van de Voorjaarsmodule. Wij vroegen de deelneemster wat ze vonden van de trainingen tot nu toe. Daarnaast zijn we uiteraard zeer benieuwd of de meiden merken dat ze als voetballer iets leren en of dit ook zichtbaar wordt bij de wedstrijden die ze spelen met hun eigen voetbalteam. We kregen mooie reacties en delen deze graag met jullie!

Mara Pinna

Mara Pinna

Mara speelt bij Sparta Enschede ME1 en vindt de trainingen tot nu toe erg leuk. De vader van de 7-jarige voetbalster zegt het volgende: “Leuke opbouw, veel balcontact en heel veel individuele oefeningen. Alles is goed georganiseerd en er staan voldoende mensen om te begeleiden chapeau!” Het is niet alleen leuk, maar ook ziet haar vader al verbeteringen in het spel van zijn dochter: “Bij Mara zie ik grote vooruitgang. Ze voetbalt nog maar vijf maanden, maar zie dat haar balgevoel enorm is toegenomen, dat ze duels nu aan gaat en echt door dribbelt.” Ook de oudere zus van Mara is deelneemster aan de Voorjaarsmodule en speelt ook bij de ME1 van Sparta. Bij Laura (11 jaar) is vooruitgang te zien: “Bij Laura zie ik nu het lef om de directe 1-op-1 aanvallen aan te gaan en er op snelheid voorbij te dribbelen. Technisch maken beide meiden sprongen en ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen.”

Het mooiste moment voor Mara is misschien wel de kennismaking met de minisoccerbal. Haar vader zegt hier namelijk het volgende over: “Papa, zegt de kleinste kroos van zeven, met dat kleine balletje vind ik niet zo leuk. Ik kan het niet en de rest is al zo goed. Dat wil ik de volgende keer niet meer hoor op de training. Hetzelfde weekend een minisoccerbal gekocht en ze slaapt nu zelfs met het balletje! Naar school lopen met het balletje en naar de clubtraining met het balletje. Balletje voor en balletje na. Leuk om te zien hoe die omslag plaatsvindt van niet leuk naar heel leuk.”

Mirne Oosterbroek

In het team van EMOS ME1 ziet Mirne vooruitgang en resultaat in haar spel door de trainingen die ze tot nu toe heeft gehad bij de Meidenvoetbalschool Twente. De 9-jarige voetbalster vindt de trainingen erg leerzaam.

Reneé Vagevuur

Er zijn voetbalsters in de huidige groep die ook al hebben deelgenomen aan de Najaarsmodule. De 13-jarige Renée is hier één van. Ondanks dat ze al ervaring heeft met onze trainingen is ze weer blij verrast: “Ik vind de trainingen van de Voorjaarsmodule heel leuk. Ik dacht dat het hetzelfde was als de trainingen van de Najaarsmodule, maar we krijgen nu ook veel nieuwe trainingsoefeningen. Deze zijn ook erg leuk! Het verrassende van de voorjaarstrainingen tot nu toe vond ik het trainen met de minisoccerbal. Dit is echt leuk om te doen en op deze manier te oefenen.”

Reneé speelt in Almelo bij Luctor et Emergo MC1. Samen met teamgenoten neemt ze deel aan de Voorjaarsmodule en dat vindt ze uiteraard ook erg gezellig. Daarnaast merkt ze bij dit team ook vooruitgang in haar eigen spel: “Mijn balcontrole is een stuk beter geworden. Dat merk ik ook als ik aan een voetballen ben bij Luctor!”

Sanne Veltkamp

Bij De Tubanters speelt Sanne (9 jaar) in de E6 en haar trainer vindt dat ze een betere voetballer is geworden. In de wedstrijden merkt Sanne zelf ook al verbetering, want in de laatste drie wedstrijden heeft ze zes doelpunten gescoord!

Sanne: “Ik heb de laatste tijd geleerd om de bal af te kappen en dribbelen. Thuis, als ik uit school kom, ga ik ook gelijk naar het voetbalveld en ik voetbal in de achtertuin met de minisoccerbal!”

Het allerleukste van de afgelopen trainingen vindt Sanne de verschillende bewegingen op de trainingsladder tijdens de warming-up.

Aukje Schuitemaker

Aukje is 9-jaar en speelt bij v.v. Vorden. Ze vindt de trainingen tot nu toe erg leuk. De trainers vindt zij erg aardig en helpen haar goed tijdens de trainingen. Het leukste onderdeel van de training vindt Aukje de oefeningen met de trainingsladder. En net als andere deelneemsters aan de Voorjaarsmodule merkt ze verbeteringen tijdens de wedstrijden. Aukje: “Ik heb geleerd hoe ik beter de bal kan af pakken van de tegenstander!”

Yinthe Kooreman

De 8-jarige Yinthe voetbalt bij BVV Borne in de F4. Wanneer haar vader vraagt wat zij tot nu toe het leukste vindt zijn het de leerzame oefeningen die steeds weer anders zijn. Daarnaast vindt Yinthe het erg leuk om met meisjes te voetballen, omdat in haar eigen team bijna alleen maar jongens voetballen. Het trainen met de minisoccerbal vind Yinthe ook erg leuk, omdat ze de oefeningen nog niet allemaal kende. Thuis oefent ze dan ook vaak samen met haar vader en de minisoccerbal. Inmiddels leert ze de andere deelneemsters steeds beter kennen en hierdoor begint ze ook van hen te leren tijdens de partijtjes op de training. Al met al is Yinthe zeer enthousiast!

bottom of page