Persbericht: Meidenvoetbalschool naar Vechtdal

In 2015 is de eerste Meidenvoetbalschool in Oost Nederland opgericht. Het afgelopen seizoen hebben ruim 120 voetbalsters deelgenomen aan de twee trainingsmodules die plaatsvonden op de velden van v.v. Rigtersbleek in Enschede. De ervaringen van de trainers en deelneemsters zijn zeer positief en alle redenen om de trainingsmodules voort te zetten én tevens uit te breiden. De Najaarsmodule van 2016 vindt aankomend seizoen namelijk niet alleen plaats in Enschede, maar ook in Hardenberg.

Joost du Gardijn is de oprichter van de Meidenvoetbalschool en is daarnaast trainer van WVV ’34. Aankomend seizoen start de voetbaltrainer met zijn TC1-cursus en daarnaast gaat hij dus van start met de uitbreiding van de Meidenvoetbalschool in regio Vechtdal: “Het afgelopen jaar was een mooi jaar voor de Meidenvoetbalschool en ik ben blij dat we het concept kunnen uitbreiden naar deze regio. We willen zo ook de meiden uit het Vechtdal de kans bieden om zichzelf als voetbalster te kunnen ontwikkelen! Ik ben heel blij dat Hardenberg ’85 haar mooie accommodatie ter beschikking stelt op de vrijdagen. We hopen ook hier weer veel enthousiaste en leergierige voetbalsters te mogen verwelkomen.”

Trainingsmodule Hardenberg

Meiden in de leeftijd van zeven tot zestien jaar krijgen tijdens de modules mogelijkheid om elke vrijdag te trainen onder leiding van (oud)trainers en (oud)speelsters van FC Twente Vrouwen en andere ervaren voetbaltrainers en –trainsters. Deelneemsters krijgen gedurende de trainingen veel persoonlijke aandacht, doordat een trainer met maximaal vijf speelsters aan de slag gaat. De Najaarsmodule bestaat uit tien voetbaltrainingen, waaronder een Open Training, waarbij de deelneemsters worden ingedeeld op basis van leeftijd en niveau. Tijdens de trainingen staat techniektraining voorop en hebben alle speelsters ontzettend veel balcontacten. Op vrijdag 9 september krijgen de meiden uit de regio Vechtdal de mogelijkheid om kennis te maken met de Meidenvoetbalschool door deel te nemen aan een Open Training. De eerste training van de module vindt plaats op 16 september en de laatste training is op 18 november wordt. Per deelnemer zijn de kosten € 100,- per module. Alle informatie over de Najaarsmodule én de inschrijfformulieren zijn te vinden op meidenvoetbalschooltwente.nl.

“Het maakt ons als voetbalclub sterker, breder en rijker”

Het bestuur van de club uit Hardenberg is blij de Meidenvoetbalschool te mogen verwelkomen op sportpark Baalderveld. Bestuurslid Ben Snippe: “Sinds 2010 heeft het meisjes- en vrouwenvoetbal een vaste voet gekregen binnen Hardenberg ’85. Het aantal voetbalsters is inmiddels toegenomen tot meer dan honderd leden die een volwaardige plaats innemen binnen de voetbalfamilie van onze club. Deze positieve ontwikkeling in ledenaantal, maar ook het meedoen in de vereniging door al deze meiden en vrouwen is voor Hardenberg ’85 prachtig. Het maakt ons als voetbalclub sterker, breder en rijker. Vanwege deze prima ontwikkeling is Hardenberg ’85 bezig, naast het recreatieve deel, het prestatieve deel van het meiden- en vrouwenvoetbal meer handvatten te geven. In dit kader past het beschikbaar stellen van sportpark Baalderveld voor de Twentse Meidenvoetbalschool. Om die reden faciliteren we dan ook graag deze Najaarsmodule. Hardenberg ’85 wenst de Meidenvoetbalschool veel succes en wij hopen op een mooie en goede samenwerking!”

De inschrijving voor de Open Training en de Najaarsmodule is inmiddels geopend. Voor beide geldt een maximum van tachtig deelneemsters. Vol = vol, dus meld je snel aan en zorg dat jij er ook bij bent! Klik hier om je aan te melden.