top of page

Kirsten Bakker ambassadrice Meidenvoetbalschool

Sinds de Najaarsmodule van 2017 is Kirsten Bakker actief als trainster van de Meidenvoetbalschool. Samen met onder andere Lisanne van Gurp heeft Kirsten trainingen gegeven op onze locatie bij SC Klarenbeek. We stellen Kirsten graag aan jou voor.

 

FC Twente & PEC Zwolle

Kirsten Bakker heeft een mooie voetbalcarrière achter de rug en is zelf nog steeds actief op hoog niveau. Ze begon met voetballen bij S.V. ’t Harde en in 2007 maakte zij de overstap naar FC Twente. Hier speelde ze ruim acht jaar en met succes. Viermaal werd Kirsten met FC Twente Vrouwen kampioen en ook pakte ze in 2015 de KNVB Beker. Na de mooie jaren bij FC Twente maakte ze de overstap naar PEC Zwolle waar ze twee seizoenen in het blauw en wit speelde. In de tussentijd mocht ze in 2010 en 2011 ook nog speelminuten maken in het nationaalelftal O19.


Direct enthousiast

De 26-jarige centrale verdedigster speelt op dit moment bij Be Quick ’20 in Zwolle. Daarnaast is zij ook trainster en heeft al ruime ervaring met diverse jeugdteams, waaronder FC Twente O12 en O14. Ze heeft TCIII en TCII en hoopt in de toekomst op het hoogste niveau hoofdtrainer te zijn. Nu is ze erg blij de meiden te kunnen trainen die zich aanmelden bij de Meidenvoetbalschool. Kirsten: “Joost du Gardijn ken ik nog uit mijn tijd bij FC Twente. Hij benaderde mij vorig jaar of ik interesse had om trainingen te geven voor de Meidenvoetbalschool. Ik was direct enthousiast! Ik kom uit de omgeving van SC Klarenbeek en vind de modules een geweldige kans voor meiden die extra voetbaltrainingen willen.”


Veel meiden verwelkomen

In april start de Voorjaarsmodule bij SC Klarenbeek en worden er weer tien trainingen aangeboden. Kirsten: “Ik ga de trainingen weer verzorgen. Afgelopen module heb ik dit gedaan met Lisanne en elke week was het weer iets om naar uit te kijken. Het enthousiasme van de meiden was enorm en dit is als trainer natuurlijk fantastisch. Hopelijk mogen we ook in het voorjaar weer veel meiden verwelkomen op de trainingen. Ik ga ervan uit dat er weer super enthousiaste meiden zijn, die gek zijn op voetbal. Leergierige voetbalsters die samen met de andere meiden beter willen worden en lekker willen voetballen!”


Samen veel leren

De modules van de Meidenvoetbalschool bieden meiden de kans om een extra trainingsmoment in de week te hebben samen met meiden. Techniektraining is een belangrijk onderdeel van de training. Het doel is om alle deelneemsters de kans te bieden om zichzelf te ontwikkelen als speelsters. Kirsten: “Met name op het gebied van techniek weet ik zeker dat we samen veel kunnen leren. We trainen veel op techniek en passeerbewegingen met veel leuke oefeningen. Wat wij de meiden leren kunnen ze in het weekend direct gebruiken in de wedstrijden voor hun eigen team!”


Bij SC Klarenbeek zijn er al twee modules aangeboden en in het voorjaar nummer drie. Kirsten heeft de wens dat er meer en meer een stabiele trainingsgroep komt voor de komende jaren: “Ik hoop dat er veel meiden zijn uit de omgeving die de kans grijpen om zich te ontwikkelen en zich ook aanmelden voor onze modules.”Naast de persoonlijke ontwikkeling is het samen plezier beleven ook erg belangrijk volgens Kirsten. Ze heeft dan ook een duidelijke boodschap voor alle meiden van 7 t/m 16 jaar uit de omgeving van Klarenbeek:

“Er worden in het voorjaar weer hele leuke trainingen aangeboden! Tien vrijdagavonden gaan we hard trainen en maken we er samen een voetbalfeest van bij SC Klarenbeek!”

bottom of page